Friday, April 10, 2009

My Sin

Haaaa..i have to confess a sin that i made this past 2 weeks...aiyoo..statement scary giler ek...apa la dosa aku dh wat 2 minggu nih...ce teka???sape rasa2 leh teka??hehehe..

actually for the past 2 weeks..i spend a lot..my old habit has return..this time for sure...i'm a shopperholic!!i manage to stop the habit when i decided to get married...obviously i had to start saving for it..i have less than a year to do that..in order to do that i have to stop buying things..which i love to do...thats like a therapy for me..n i'm proud to say that i manage to do that...

after tie a knot..i'm still able to control my self...tau2 ar kan..pas kawen byk benda nk settle..pasal umah n everything...tp start aku benti keje..n start keje baru...even xde gaji for this month..kuikuikui...aku dh spend so much to buy shoes n handbag..

aku bli kasut baru sbb tempat baru ni..mmg pkai kasut bertutup2 ni..which i dont have lar..alasan terbaik nk shopping kan2??kekekeke...but thats the truth lar...and the handbag...just now during lunch..i just realize that i just carry my wallet n handphone..n anyone know me really well know how clumsy i can be...so i decided to buy lunch handbag..kekeke..ngada2..

lucky....my husband understand..he said as long i dont overspend...its ok lor..kekeke..nk tgk apa aku dh bli????jeng..jeng..jeng...

comey x??ni ar lunch handbag..ninewest..n suprisingly cheap!!


3 jer pun..tp dh cukup wat aku kopak..moral of the story...jgn ar jln2 msk i setan or parkson time lunch..duk mengabih duit jer nnt..ok la..till then...ciao!!

Tuesday, April 7, 2009

tired...

i'm super tired...why??haih...baru start keje last thursday..start2 dh kene stay back..last 4 days with new co i went back around 7-8..the earliest 7 lar..xde honeymoon period langsung..masuk2 dh kene campak keje bertimbun2..nk nangis aku dgr list keje aku...

oh...btw..there are only 5 of us in the department..the other four is guys..i'm the only 'bunga' there..tp td dpt berita buruk..my direct mgr maybe will transfer to other business anytime soon...lg 2 org transfer gak..tinggal aku ngan senior mgr..xkan sumer keje aku nk wat..xpandai pun wat keje lg..baru bajar2 nih..sob..sob..sob..sgt cuak & sedih at the same time...

tp since dh matlamat aku nk challange diri sendiri...so this is the time..i have to stop all the whining..keje kuat...so tariq kene ar tunggu aku kt umah..hehehe..terbalik lak kan...anyway aku just culture shock ckit..cos i didn't expect it to be this hard..

so guys...wish me lots of luck k!!ciao!!

Friday, April 3, 2009

i'm back!!!

after 17 days at permata bangi...i'm back on 1 apr 09..super duper tired physically and mentally..but its has been a blast 17 days!!cam terkejut gak aku ckp camni..tp tu ar kenyataan nyer..tp ada gak part xbest..std ar kan..kekeke

so biar aku citer the best part dulu ar ek...first and foremost...i get to know lots and lots of new friends..yg majority baya2 adik ku..kekeke..in total we have 70++ participant..but my group ada 35..mostly engineering back ground and petronas scholar...baru abih bajar..n my group which is loyalty group ada 8 org..sumer otak sengal cam aku gak...mula2 cam senyap jer..tp xlama pun senyap nyer..hari kedua dh bising memasing...gelak je ar keje kitaorg...ada jer benda ngarut2 kitaorg wat...it was really fun!!

now come to my lepak geng...hahaha...hari ketiga kt PIPE kitaorg dh g kareoke kt alamanda..busan nyer psal ar nih..g memekak lepas kan tekanan..since that our kareoke geng jd lepak geng..g minum sesame kt simpang..mix of laki n pempuan..most of them laki ar kan..yg pempuan nyer aku, hasni n sara...

hasni...dia ar bwk aku kemana2..best lepak ngan dia...pale leh masuk ngan aku...duk gelak jer ar keje kitaorg..sara sama ar cam aku n hasni..pale sengal..kekeke...biler xlepak ngan geng 'simpang'..aku lepak ngan dua aweks nih..mmg happening..

kt PIPE ni mostly we all discuss about leadership..about the company..and ada few outdoor activity yg menyebabkan aku sunburn xhengat2..aku dh ar cepat sunburn..tp mmg best ar..sumer relates ngan teamwork..std ar kan tuh...

come the not so favorable part...day 16 we are suppose to go for a plant visit..we're expecting to go to real plant lar kan...but due to dont know what reason...the plant visit was cancel and we all go to petrosains instead...haaa..caya x???tu lum the worst part lg...the worst part is....we all suppose to wear sport attire to klcc!!r u kidding me!!!sumer org memekak x puas hati..hehehe..tp nk wat cane...pkai je ar..

apa2 pun...17 hari kt permata not so bad at all..i'm glad i went for the induction before report duty..at least i've got new friends n future lunch buddy...till then...ciao!!

Sunday, March 15, 2009

Away for 16 days

Starting tomorrow, i'll be away for 16 days..for a induction program with the new company that i'll joint..agak lama ar...16 days..include sat n sunday..haih..but what to do..its a compulsary thing for new hire..

smlm aku dh gosok baju keje tariq tuk 12 hari..nk harap kan dia gosok sendiri..haih...harapan ar..berpeluh2 aku menggosok smlm..alang2 tu kemas gak ar baju tuk aku..byk giler baju aku bwk..tuk 16 hari kata..konon xnk ulang baju..kekeke

anyway..hopefully aku enjoy tuk 16 hari tuh..kt 2 weeks aku rest kt umah..best giler..so nk start keje terus mesti cam malas..bagus gak induction program nih..tp lama sgt lar..

till then..ciao!

Thursday, March 12, 2009

Jalan-jalan buang masa

Harini aku bangun pagi cam aku nk g keje...bangun kul 540..masak air..panas kan lauk tuk tariq nk bwk bekal...pas wat air tuk brkfst..aku mandi..kejut kan tariq kul 615..nape aku bgn awal harini..padahal aku tgh menganggur sementara..hehehe..aku nk g try naik putra dr kl sentral..g klcc..sbb tempat baru nnt aku masuk kul 8..huuuu...aku sampai klcc kul 740..not bad ar..

pastu dr klcc nk g balik ke kl sentral...mak oi...penuh pjg giler batur...xkuasa ar aku kan..aku pun wat ar keje bingung..naik dr klcc sampai terminal putra...haa..nape aku xbalik umah terus..sbb ada citer klakar..n a bit stupid..

last wednesday aku teman tariq g cash kan gaji dia..kt cimb wisma koponas..pas tu g public bank kt sebelah tuh..byr duit umah..sbb kitaorg parking tempat illegal..we're in a hurry..mana tau aku leh tinggal atm card aku kt cash deposit machine tu...sooo...stupid of me!!well..i'm a bit clumsy..kekeke

so..tu ar sebab nyer nape aku xbalik umah terus..smbg balik citer aku naik putra jln2..plan nk brkfst ngan tariq sblm g bank...tariq ckp before 9am he can have brkfst with me lar..dh aku wat keje bingung tuh..sampai kt kl sentral kul 850..xdpt ar kan nk brkfst..g terus public bank..tup tup buka kul 930..hampeh!!penat aku lari dlm ujan cam hindustan..hehehe..call tariq..dia suh aku lepak kt mamak tepi stesen monorail..aku singgah 7-E bli women weekly..nk baca sambil buang masa...

930 g amik atm card aku..redah ujan g kl sentral balik..malang sungguh aku...ujan je pagi nih..naik putra...sampai wangsa maju..hajat di hati nk naik bus sampai depan umah aku..kekeke...aku pun dh xigt bla last time aku naik bus...tunggu nyer tunggu..bus xmuncul2..aku amik cab ar..kekeke..nk naik bus konon..xleh nk sabar ckit..kuikuikui..

tu ar citer aku...buang masa arini..sakit2 kaki aku jln ke hulu ke hilir..

Thursday, March 5, 2009

My last day with GE

I've been working with GE for 18 months..its a really good experience..the working environment is good n everyone is friendly & we always help each other..I've learn how to deal with difficult person, tension & hactic dateline every single month..well..it make me a better person..seriously..

i'll sure miss my lunch buddies...sylvene, syuhada, johannah, sze chiun, shiela & intan..we always release our tension during lunch time..talk nonsense..laugh like nobody business..but we always have a hard time..to decide where to eat..kekekeke...anyway...they really good friends..we like to tease each other..bully each other...but it was fun..

GE Volunteer Event at HUKM..one of the event that i enjoy during my time with GE..


GE Women Network at Shangri-La Putrajaya..great food..hehe

My Farewell party...

anyway..i'll sure miss everything about GE...for sure...ciao..

Pie Wedding

1 Mar aku g Pie n Melda nyer wedding..aku kenal Pie ni time kitaorg g langkawi beramai2..pie member elle n riki..back to pie wedding..kitaorg sampai dlm 1++..then kakak pie suh elle, riki n abg khai tunggu sampai berarak..tp aku n elle dh lapar gilers...hehe..tunggu nyer tunggu kul 2 start berarak..mula2 aku n elle nk g mkn dulu..tp sumer meja penuh..so kitaorg tunggu gak ar sampai abih berarak..baju mel pkai sgt2 sweet n cantek...




pas berarak kitaorg terus attack makanan..kekeke..lauk2 sumer sedap giler..byk giler aku mkn...then kitaorg lepak2..tunggu member lain sampai...then fara sampai ngan bf nyer...pastu beng n wan lak sampai..sembang2 sambil tunggu derg mkn...abih sembang g tangkap gambar ngan pengantin..

abih pose...kitaorg gerak..xtahan..panas giler babeng nyer..aku lak pkai baju itam...
p/s:aku mmg dh gemuk!!ni ar akibat tension..kekeke