Tuesday, March 15, 2011

recovery..

first of all...i would like to thanks my mum..sbb jaga aku time recovery process..thanks mama!!even da tua bangka..hikhik..

doc br aku seminggu mc..for the following week nye..mana lg aku nk lepak..umah parents ar kn..ada 3 sbb nape aku nk duduk umah parens aku:
  1. sbb mama bleh mskkn bubur..(ye sy pemalas...hiksss)

  2. sbb badan mmg xsedap langsung n tekak sakit gilers (i'll get to that)

  3. sbb bdk gebok ada kt umah mana..xde ar busan sgt..hikhik

first day bed rest ok..sakit still tolerable..mkn ubat on time..best sbb dpt main ngan gebok..kuikui..keje aku duk tangkap gambar dia jer..sila la lihat sendiri..(gambar ni aku amik sepanjang aku lepak kt umah parents aku)..hikhik

lena sampai nganga..

lena lg..hikhik

lagi???

yeay..nk jln ngan mama..:)

dlm kete pun tdo!!hahaha..

second day..da start rasa real pain..ya Allah..seyes sakit..aku bgn pagi..gosok bj mr husband (terpaksa gosok gak..tanggungjawab hiksss) pas mr husband pegi keja..aku duk golek..ada satu tahap sampai nangis..seyes..nangis okeh!!

hari2 yg seterusnye still remain the same..sakit ya amps..sampai satu tahap aku xleh nk ckp..gigi aku berlaga sendiri..xtau nape..mayb sbb sakit sangat kot..huhuhu..

then sampai hari jumaat..11 mar 2011..the pain still remain the same..aku duk pk..biar benar nih..aku nk start keje nx week..mana leh gini..then aku call pcmc..cepatkn appointment aku yg sepatutnye hari isnin depan nye..ke hari sabtu..

sabtu pagi2..still sakit gilerss..jumpa doc..doc ckp luka aku heal well..tp mmg bengkak teruk..sebab tu sakit..aku ckp mmg sampai xleh ckp ker??dia ckp yes..

the best part is...the doc siap say sorry...not once..not twice..berkali2 ok..so sweet la that doc..dia ckp..n i quote.."i'm so sorry u have to went through so much pain.."over n over againn..hikhik..

then dia prescribed aku ubat yg lg kuat..dia siap pesan aku akan jd drowsy..aku cam ok..slalu doc ckp gitu...but xde effect sgt kt aku..

sampai umah..aku mkn bubur (da sampai muak n xlalu nk ngadap bubur..tp tu jer yg aku leh mkn pung)..mkn ubat yg doc prescribed td..mula2 siap berlagak ngan mama n intan..ala..xngantuk pun..yo on je doc td..after a while..

aku da start rasa semcm..badan aku ringan jer..n xlarat at the same time..bila aku pejam mata..seyes melayang..cam terbang beb!!tu ar agak nye rasa high ek..hikhik..berlagak sgt td!!amik ko!! :P

anyway..mc aku di lanjut kn sampai rabu..as at today..alhamdulillah sakit aku da byk sgt kurang compare ngan last weekend..so i think i'm ready to go to office..tp dalam hati nebes..sbb kompom bertubi2 keje menerjah..wuwuwu..

hopefully aku xkn kene operate for what eva reason..unless sbb beranak ar kn..aminnnnnn...88X

CIAO!!

No comments:

Post a Comment